vad är en bimbolog?

Jag är din bimbolog på natten, på dagen, på bussen, varsom helst som tvivlet hoppar på dig. Vad är att vara människa? Hur nå varandet trots normerna? Hur nå glädjen utan egoism, utan ironi, utan falska förhoppningar och krånliga religioner, ritualer, terapier? Jag kan vägleda dig genom att ta fram din egen inre bimbo, den kraft som genom årtuseende missförståtts och missbrukats. Bimbon lever inom oss som en lekfull vän fylld av lust till livet, hon/han är din visa dåre. Ditt första steg mot ett nyansrikare varande.

måndag 17 maj 2010

performance "fractions" på CEMNUS, Uppsala Universitet

Kära studenter,
tack för eran medverkan i performance "fractions" och för att ni vågade skapa lek- och lustfyllt med mig efteråt. För er som inte var med kan jag säga att vi sprang och jagade varandra barfota genom universitetet. (Vissa t.o.m kom bort i källaren...) Mycket kan hända när man bjuder in mig som bimbolog!



Och här är mina tre nya vänner på CEMUS,
de andra fortsatte att leka!


Manifesto a la norma;

As a bimbologist I believe that it is possible to be one with our own divinity on earth through a life of joy, playfulness and spiritualism.


Although it is possible for every human soul to realize its divine nature, the soul must pass through several spiritual stages before you can found the path to your inner-gods.

The first stage is narcissism and self-awareness without sin or shame.”

Normas bimbologist-session ”fractions”

you don’t need the intercession of dogmas or religions to communicate directly with your divine-self.

But we must experience ourselves as a fraction of the great divinity in order to finally become not indeed gods, but what God is.

In our fist bimbologist session we will start with finding and talking to our own guide, the inner child, the fool in front of the abyss.


Inga kommentarer: